Iniciar sesión

Password *
Recordarme
Please select your page
Catalan Basque Chinese (Simplified) English French German Italian Japanese Portuguese Romanian Russian Spanish

Els Falcons de Barcelona celebrem 15 anys i volem acabar l’any amb un petit conte infantil que expliqui qui som els Falcons de Barcelona, les nostres figures i, fins i tot, les diferències amb d'altres elements de cultura popular. Per fer-ho possible, necessitem que ens ajudis participant en el nostre Edita que ens ha fet l'editorial "El cep i la nansa": https://edita.cat/projects/falcons/

Entra en aquest enllaç i vés a l’apartat de VULL PARTICIPAR.

Participa i emporta’t la teva recompensa!

Ajuda’ns a fer realitat el somni de tenir un conte de Falcons de Barcelona.

portada falcons 212x300

L’actuació per la Fundació Joan Brossa ha estat en motiu de la inauguració d’aquest nou centre cultural i creatiu situat a l’espai de l’antiga fàbrica de la moneda La Seca de Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona cedeix a la Fundació Joan Brossa l’edifici amb entrada al carrer La Seca numero 2 que s’ha remodelat recentment. Aquest queda connectat a l’interior amb el que ocupa actualment l’Espai Escènic Joan Brossa, amb entrada al carrer Flassaders numero 40.

L’acte ha començat a les 7 al passeig del born i des d’allà hem anat amb els assistents fin al nou espai brossa on ha tingut lloc l’actuació. Aquesta actuació a tingut certa repercussió en els mitjans donada importància de l’equipament dins el panorama cultural barceloní.

Les figures realitzades han estat les següents:

• Serra 4 puntes

2018 05 10 Inauguracio La Seca 2 Espai Brossa1

2018 05 10 Inauguracio La Seca 2 Espai Brossa2

Si voleu veure totes les fotos cliqueu sobre l'enllaç següent:

Amb motiu del XVè aniversari de la colla els Falcons de Barcelona estem realitzant una serie d’actes conmemoratius. Ja vam mencionar que per Santa Eulàlia (just el dia que feia 15 anys de la nostra primera actuació) s’iniciaven els actes i continuarem finals a finals de temporada.

Aquest diumenge hem pujat a peu des de Monistrol i un cop a dalt hem realitzar una actuació al davant del Monestir de Montserrat. Ha estat la primera ocasió que actuem en aquest indret, i ha estat un autentic plaer tant per les meravelloses vistes com per el públic divers però entusiasta, que des de la primera figura ens ha envoltat i gaudit de l’actuació.

2018 04 22 Montserrat2

2018 04 22 Montserrat1

A les  12:30 h ha començat l’actuació, tot i ser molta gent s’ha desenvolupat amb agilitat sense massa espera entre figures. Les figures realitzades han estat les següents:

• Serra 7 puntes i 2 pilars de 3  2018 04 22 Montserrat3
  • Pira 5-4 acompanyada de dues pires 2-2
  • Doble escala de 6 amb el pilar al mig
  • Piràmide de 4 acompanyada de quatre piràmides de 3
  • Dos avets de 7 simultànis
  • Dos vols de 4 acompanyats de tres vols de 3
  • Tres planxes i dos ventiladors
  • Escala de 8

Si voleu veure totes les fotos cliqueu sobre l'enllaç següent:

Una vegada més, Falcons de Barcelona hem sortit al carrer per reclamar més democràcia, drets, llibertat pels presos i retorn pel govern exiliat tot participant en la manifestació organitzada per "Espai Democràcia i Convivència".
El lloc que hem escollit per fer les figures i portar el nostre esperit festiu, pacífic i reivindicatiu ha estat a Gran Via amb plaça Espanya.
Cada figura feta ha estat molt ovacionada i aplaudiada pel públic que desencadenaven en crits de reclam de llibertat per a les empresonades i exiliades. Les figures fetes han sigut les que acostumem a portar sovint a plaça com ara, la pira, l'escala, les planxes, la serra, diferents vols i un pilar de 4 de comiat. Durant l'exhibició també hem fet un vol de 4 solidaritzant-nos amb la gent de Múrcia, on hem desplegat una pancarta demanant el soterrament de l'AVE.

Pels drets i les llibertats, per la democràcia i la cohesió, us volem a casa!

La propera cita falconera que tenim serà diumenge que ve, 22 d'abril, on anirem a Montserrat on hi celebrarem un dels actes dels #XVanysFDB.

2018 04 15 Manifestacio22018 04 15 Manifestacio1

Si voleu veure totes les fotos cliqueu sobre l'enllaç: https://www.flickr.com/photos/falconsdebarcelona/albums/72157694964160374/with/41479633911/

Les falconeres de les colles de Falcons de Catalunya es van ajuntar el passat Diumenge 11 de Març per a fer la primera actuació inter-colles de dones de la història. La intenció era que les protagonistes de l'exhibició fossin dones de les diferents colles tot i convidar a tot el món falconer a col·laborar-hi.

La iniciativa va sorgir entre un grup d'integrants de diferents colles de Falcons per tal de donar suport a les mobilitzacions feministes promogudes en motiu del 8 de març. Es poden trobar a les xarxes socials Instagram i Twitter sota el nom de "Dones Falconeres".

La jornada s'inicià a les 10:30 a la plaça de les Neus de Vilanova i la Geltrú amb un vermut feminista organitzat per Bullanga Feminista. Els diners recaptats aniran destinats a la caixa de resistència de l'associació.

L'actuació falconera començà a les 11 del matí i va destacar per la qualitat de les figures així com per la creativitat d’alguna d’aquestes com ara una composició d’avets de 6 i pilars que recordava las doble escala amb pilar.

També es van fer dues pires 4-3 i una 2-2 simultànies, tres planxes, un vol de 4 acompanyat de 4 vols de 3 i dos vols de 2 vols petits, quatre pous escapçats, serra de 8 puntes i finalment una doble escala de 6.

Des de Falcons de Barcelona ens hem volgut involucrar en aquesta iniciativa des de bon començament. Hi vam participar també tan a nivell de figures com a nivell de músics i es treballarà per tal que aquesta iniciativa continuï i creixi. Enguany hi han participat cinc de les onze colles existents: Barcelona, Capellades, Llorenç del Penedès, Piera i Vilanova i la Geltrú.

2018 03 11 1a Actuació de Dones Falconeres12018 03 11 1a Actuació de Dones Falconeres2

2018 03 11 1a Actuació de Dones Falconeres3

Si voleu veure totes les fotos cliqueu sobre l'enllaç:

Per Santa Eulàlia de 2003 la colla Falcons de Barcelona després de mesos d'assaig s'estrenaven en la seva primera actuació oficial. Durant els nostres quinze anys d’història no hem fallat mai en aquesta cita i enguany amb la il·lusió intacta hem segellat una diada de grans reptes. Aquesta constància en el calendari festiu barceloní i el fet que la colla s’hagi anat consolidant oferint any a any un repertori cada vegada més ambiciós i espectacular fa que cada any vagi creixent el públic fidel que ens ve a veure el diumenge de Santa Eulàlia a plaça Sant Jaume.

Com és tradició el grup de gralles i tabal de Falcons de Barcelona, i tothom qui els ha volgut acompanyar, ha participat a les Matinades de Santa Eulàlia que començaven a les 8:00h del matí i transcorrien pels carrers del barri gòtic.

A les 10:00h just després de l’actuació de la Moixiganga de Barcelona hem realitzat una petita actuació a Plaça Nova que ha donat inici a la cercavila. En aquesta primera plaça del dia ja s’ha pogut veure com aquest any s’està treballant molt bé des de primer assaig: s’han realitzat figures que normalment no es plantegen fins ben entrada la temporada com ara els tres vols de 3 coronats i sobretot la pira 5-5. Hem tancat la mini actuació amb la doble escala de 6 amb pilar al mig, on hem aprofitat per presentar el logo dels XVè aniversari. Hem desplegat l’imatge del logo en un cartell des del pilar central i uns globus amb els números ”1” i “5” acompanyaven les enxanetes de les escales per commemorar el nostre XV aniversari.

L’entrada a plaça Sant Jaume l’hem realitzat amb una escala caminada de canalla. Es tracta d’una figura que requereix 25 persones i pràcticament totes elles eren canalla. L’escala no ha caminat tants metres com altres anys però hem lluït la figura amb orgull i il·lusió ja que aquesta alineació tan jove ens demostra que la colla té un gran futur.

L’actuació gran l’hem fet damunt l’escenari. Ha estat un diumenge fred, amb tot, aquesta baixada en el termòmetre ha contrastat amb la pujada de nivell de les nostres figures en una diada com Santa Eulàlia. A Plaça Nova ja havíem deixat el llistó alt amb la pira 5-5, i a Sant Jaume l’hem mantingut començant amb una tripleta digne de les millors actuacions: serra amb dos pilars de 3, vol de 5 amb quatre vols de 3 i dues piràmides de 4 acompanyades de dues piràmides de 3. Seguidament hem encarat una figura històrica, pròpia de la nostre colla, com son els lleons. Tot i haver-ne assajat dos de simultanis, finalment s’ha optat per assegurar i fer-ne només un, la temporada és llarga i ja hi haurà temps per fer els dos lleons.
El tram final d’actuació ha anat més en la línia de treballar estructures i gent nova de cara la resta de temporada, fent l’avet de 8 amb dos mini avets de 4, tres planxes, escala de 8 i dues pires 4-4 acompanyades d'una pira 3-2. En aquesta darrera figura s’ha tornat a desplegar el cartell amb el nou logo commemoratiu i els globus amb el anys.

Un any més, i ja en portem quinze a les espatlles, comencem una nova temporada que esperem que ens porti grans èxits i alegries.

2018 02 11 Santa Eulalia 22018 02 11 Santa Eulalia 32018 02 11 Santa Eulalia 42018 02 11 Santa Eulalia 1

En aquestes festes de Santa Eulàlia es compleixen 15 anys de la primera actuació oficial dels Falcons de Barcelona i per aquest motiu durant tot aquest any 2018 celebrarem l’aniversari amb tota mena d’actes i records.

Avui coincidint amb l’actuació a Plaça Sant Jaume, hem presentat el logo conmemoratiu que lluirem durant aquest 15é aniversari, hem desplegat un cartell durant la figura final.
Aquest nou logo va ser triat d’entre d’entre varies propostes presentades per alguns membres de la colla i es va elegir en un concurs intern obert a tots els socis. que podeu veure a continuació.

2018 02 11 montatgelogo

La proposta guanyadora va ser la disenyada per la Carol Ayala i és la que finalment utilitzarem durant tot aquest any d'aniversari.

logo 15 aniversari

Els Falcons de Barcelona hem participat aquest diumenge 28 de Gener a la segona edició del Fòrum Som Cultura.

Ha estat la primera actuació de la temporada, que ens ha servit per començar a escalfar motors de cara a Santa Eulàlia.

L’esdeveniment se celebra bianualment i ha tingut lloc entre el 25 i el 28 de gener a l’antiga fàbrica Fabra i Coats i a l’espai de Can Fabra. En aquesta edició hi han participat 16.000 persones i un centenar d’entitats. Cal recordar que la nostra colla ja va participar també en la primera edició d’aquest Fòrum i estem encantats de veure com aquest tipus d’iniciatives, per fomentar la cultura popular a la ciutat, creixen i es consoliden. Aquest cap de setmana hem tingut el plaer de participar-hi juntament amb Falcons de Capellades, Falcons de Piera i la Colla Castellera Jove de Barcelona. A les 11:00 s’ha iniciat un taller que hem realitzat les 4 entitats de forma simultània. Les persones assistents a la fira han pogut provar algunes figures i estructures amb les colles de falcons i la colla castellera. També hi ha hagut ocasió perquè membres de diferents colles fessin proves amb altres colles. A les 12:00 ha començat l’actuació de les 4 entitats amb un sistema de tres rondes, on les colles de falcons han realitzat dues figures a cada ronda i la colla castellera ha realitzat un castell a cada ronda.
A nivell de figures cal destacar que les faixes vermelles barcelonines eren nombroses i això ens ha permès encarar 2 Avets de 7 ja a primera ronda, dues pires 4-4 simultànies a segona ronda i l’escala de 8 a tercera, tot això acompanyat de serra de 8 puntes, 6 vols de 4 i 3 planxes.

2018 01 28 Som Cultura Taller2018 01 28 Som Cultura Actuació

Si voleu veure totes les fotos cliqueu sobre els següents enllaços:

El passat dissabte 16 de desembre els falcons de Barcelona vàrem celebrar el tradicional sopar de Nadal, en aquesta ocasió la seu va ser el casal de joves Girapells.

La festa va començar amb la tradició de fer cagar el Tió per part de la canalla, on van rebre pilotes i material per al perfeccionament de la tècnica i fer dels assajos una pràctica més divertida. Tot seguit tota la colla pal en mà vam picar el Tió i ens va cagar unes ampolles i uns pack&roll falconers.
Un cop rebuts els regals vam començar a degustar els diferents plats que havíem portat per compartir.
Entre xerrades i somriures va començar l'entrega de premis a la falconera i al falconer de l'any on van sortir guanyadors la Cèlia i l'Oscar, també es va votar al plat que més havia agradat al conjunt de la colla, on també va sortir guanyador l'Oscar.
El moment estel•lar de la nit va ser quan la canalla ens va oferir una actuació d'allò més espectacular: súper-vol, pirar 3x3, avets, lleons, vols, planxes i escala de 5, demostrant que el futur de la Colla està assegurat.

2017 soparnadal

En vam acomiadar fins el gener, tot desitjant-nos un Bon Nadal!!

El passat 15 de desembre, Falcons de Barcelona va celebrar l'Assemblea General Ordinària d'enguany. Després de la benvinguda i diligències prèvies i la ratificació d'altes i baixes de socis, es va procedir a l'aprovació dels diversos documents elaborats i presentats per la Junta;

- Acta de l'Assemblea extraordinària de 17 de jun y de 2017
- Memòria temporada 2017
- Estat de comptes 2017
- Modificació dels Estatuts

Va fer-se un breu anàlisi del que ha estat la temporada 2017, moment en què diversos membres van fer alguna crítica, sempre constructiva, sobre la necessitat d'un major grau d'implicació implicació del conjunt de la colla. Així mateix va lloar-se la tasca de la tècnica, encapçalada aquest any per Cèlia Massana, una de les Caps de Colla més joves que hi ha hagut fins ara.

Entre les votacions hi havia l'elecció dels càrrecs de la Junta de l'entitat falconera.

En Samuel Sotil va ser escollit com a president, L'Imma Guzmán com a vicepresidenta, la Marta Vall-llovera com a secretaria, l'Ivan Monell com a vicepresident 2n (cap de colla), en Carlos Ramos com a tresorer, l'Iván Sancho com a Relacions Públiques, en Pere Rovira com a cap de Niku i en Jordi Cercós. (vocal) essent elegits tots els que havien presentat candidatura. Així mateix va ser presentat el pressupost per l'exercici 2018, per part de la nova Junta, que també fou aprovat.

Comentari a banda mereix el fet que en aquesta propera temporada Falcons de Barcelona assoleix el seu 15 aniversari, motiu pel qual s'ha creat una comissió específica, capitanejada pel ordi Cercós òbviament oberta a tota la colla, que estudiarà les possibles activitats a dur a terme per a celebrar-ho.

Encetem doncs una nova temporada que pot ésser molt especial i on tornarem a gaudir de la nostra activitat tots plegats.

2017 assemblea2

2017 assemblea1

Salut i Falcons!

El passat 29 d'octubre els Falcons de Barcelona vam celebrar la nostra Diada i, com no podia ser menys, vam donar el millor de nosaltres mateixos per fer d'aquesta Diada un dia històric.

La jornada va començar amb les matinades, a les que quasi una trentena de grallers i tabalers van desfilar pels carrers del centre de Barcelona per anunciar la nostra Diada. En acabar, un bon esmorzar va servir per donar per acabades les matinades i començar la cercavila.

En aquesta cercavila hi participàvem els Gegants de Sant Jaume, La Pessigolla, els Falcons de Capellades i els Falcons de Barcelona. Durant la cercavila vam fer quatre planxes amb dos ventiladors, l'avet de 8 flanquejat per dos avets de 5, dues pires 5-4, la doble escala de 7 amb pilar de 3 al mig, vuit vols de 3, una escala conjunta de 8 amb membres de les dues colles de Falcons i una escala caminada acompanyada per quatre pilars de 3.

En arribar al Mercat de Santa Caterina va tenir lloc l'actuació final. Va ser aquí on es van veure les figures més espectaculars de la nostra Colla: la serra amb vuit puntes de 2 i tres puntes de 3, un vol de 4 coronat acompanyat per dos vols de 3 coronats i dos vols de 2 coronats, una pira 5-5 amb dues pires 3-3 al costat, tres planxes, dos avets de 7 i un avet de 5, tres piràmides de 4, un vol de 5 acompanyat per dos vols de 4 i l'escala de nou.

22814486 10212224380019226 4314997368609950880 n

Pels amants de les estadístiques, comentar que el vol de 5 que vam aixecar era el 25è que aixequem i l'escala de nou, a més de ser la nostra quinzena escala de nou, tenia el fet sentimental d'aixecar-se al mateix lloc on fa cinc anys l'aixecàvem per primer cop.

Les festes de la Mercè tenen quelcom d'especial per a la nostra Colla, ja que és allà on podem demostrar a la nostra ciutat el que som capaços de fer. La nostra primera participació és al Toc d'Inici. Sortim de l'Ajuntament fent pilars de 2 i 3 fins al nostre lloc d'espera. En arribar el nostre moment, pugem a l'escenari. Allà fem el Trèvol, figura exclusiva per a aquesta celebració, formada per 3 piràmides de drets que envolten un pilar de tres. Acompanyats per la cançó "Falcons de Barcelona" que interpreten els Ministrers del Camí Ral, és una de les figures més solemnes que portem a plaça.

IMG 20170924 WA0002

Diumenge al matí els nostres grallers van participar a les tradicionals matinades pel centre de Barcelona, recordant als veïns que és Festa Major.

2017MatinadesMerce

I dilluns vam viure el tradicional matí falconer. Enguany actuàvem sols, degut a canvis organitzatius de l'organització que van impedir que vingués a acompanyar-nos alguna altra colla.

La primera part de l'actuació va ser a Plaça Nova, on vam fer 2 avets de 7, una pira 5-5 i una doble escala de 6 amb pilar de 3 al mig. Des d'allà vam fer una cercavila fins a plaça Sant Jaume. La nostra entrada a plaça van ser 2 pilars de 3 acompanyats de sis pilars de 2 precedint una escala caminada.

Un cop a Sant Jaume vam fer l'actuació gran, on vam presentar una serra de 6 puntes amb tres pilars de 3, dues pires 5-4, un avet de 8 acompanyat per dos avets de 4, dues piràmides de 4 i dues de 3, tres planxes, un vol de 5 i dos vols de 3, escala de 8 amb quatre puntes i un pilar de 4 aixecat per sota i net.

El nombrós public assistent van donar bon compte del gran moment de la Colla i van acompanyar totes les figures amb els seus aplaudiments, ajudant-nos als vermells a donar el millor de nosaltres mateixos.

2017Matidefalconsmercè

Acabades les vacances reprenem les actuacions amb intensitat de cara a un final de temporada molt intens.

La primera actuació va ser l'11 de setembre. Al matí vam fer la tradicional ofrena floral a Rafael de Casanovas i al Fossar de les Moreres. A la tarda, ens vam fer presents a la manifestació convocada realitzant figures al tram 303.

IMG 20170911 WA0030

El dia 17 vam actuar per primer cop a la nostra història al barri dels Indians. El nombrós  públic present va gaudir de les nostres figures i va ajudar-nos amb els seus aplaudiments a fer una actuació de gran qualitat.

IMG 20170917 WA0004

Amb aquestes dues actuacions arribem il·lusionats a les festes de la Mercè. Ens trobareu el 22 al Toc d'Inici amb el Trèvol (figura que només fem per a aquesta cita), el 24 amb les matinades on els nostres grallers tocaran pel centre de la ciutat i el 25 al Matí de Falcons a la Plaça Nova i a Plaça Sant Jaume. Us esperem!

El diumenge 2 d’abril vam desplaçar-nos fins al Vallès Oriental per a participar a la Festa de la primavera de l’Espai Natura Sabadell. L’Espai Natura és un lloc maquíssim on hi havia preparades per l’ocasió un munt d’activitats per fer.

Una d’aquestes activitats era la nostra exhibició de figures amb un posterior taller de falcons per al públic present. La nostra actuació va començar a les 11:30h.

33425367770 8780b474d7 z

La figura que va obrir el repertori va ser la serra, la qual utilitzem per a presentar la canalla, i que en aquest cas va ser de 6 puntes i amb dos pilars de 3 al mig (els primers simultanis de la temporada), a continuació vam fer la primera pira 5-5 de la temporada, dos avets de 7, dues piràmides de 4 i dues de 3, quatre planxes amb un ventilador, dues tripires, dos vols de 4 i dos de 3 i escala de 8 per acabar.

33769639516 eaaacf65d4 z

Un cop acabada l’actuació vam fer el taller amb el públic present. Al principi va costar una mica que la gent s’animés a provar. Però mica en mica es van anar animant, tant grans com petits, ja que aquelles persones que anaven provant se les veia que s’ho passaven d’allò més bé. La qual cosa va ajudar a acabar d’engrescar les persones més tímides que hi havia mirant, fent que se’ns passés volant l’hora i mitja de taller.

33810535495 8cf907b844 z

Va ser un dia esplèndid que va acabar amb la Calçotada FdB 2017 i d’aquesta manera poder viure en primera persona que la primavera ja floria.

Mira totes les fotos clicant als enllaços que et deixem a continuació:

- ACTUACIÓ--> https://www.flickr.com/photos/falconsdebarcelona/albums/72157682055175236

- TALLER--> https://www.flickr.com/photos/falconsdebarcelona/albums/72157682055932346

Aquest any ha sigut el primer any que a l’assemblea no hi havia cap projecte de tècnica. Això ha fet que aquest inici de temporada hagi sigut diferent. Arran d’aquesta situació ens hem posat en marxa per formar un equip tècnic que pugui tirar endavant amb la colla, ja que tenir una tècnica és vital pel bon funcionament de la colla.

La persona que s'encarregarà de dirigir tècnicament la colla serà la Cèlia Massana, de 19 anys, amb un equip tècnic format, de moment, pel Jonathan Martínez, el Sergi Calvet i la Carol Ayala. Diem de moment, ja que la intenció de la nova Tècnica és d’augmentar el nombre de participants i col·laboradors en l’equip, per agilitzar la feina, i per tenir més perspectives a l’hora de prendre decisions.

D'aquesta manera, la nova cap de colla dels Falcons de Barcelona i el seu equip tècnic tenen 2 divendres (3 i 10 de febrer) per treballar les figures que portaran el dia 12 per Santa Eulàlia; la primera actuació de la temporada 2017 i amb la qual s'estrenarà la nova tècnica.

Amunt Falcons!

15025394 1275468065828504 6079233313443446998 o

IMG 20170114 172847

Tal i com manen els estatuts de la colla, cada any s'ha de celebrar una Assemblea General Ordinària per a donar veu i vot als membres de la colla en els temes que envolten l'entitat. Enguany ha sigut el dissabte 14 de gener del 2017; va començar a les 17.30h, en segona convocatòria i va tenir lloc a la nostra seu social: La Casa dels Entremesos.

Després d'estar al voltant de 5 hores reunits, els càrrecs que van sorgir escollits els citem a continuació:

Presidència  Manel Chao
 Vice-presidència Cristina Moevius
 Secretaria Samuel Sotil
Tresoreria Juan Aguilera
 Cap de Músics  Talia Salvador i Roger Moret (en comissió)

A falta de saber qui ocuparà el lloc de cap de colla, la junta entrant assumirà les funcions tècniques fins que es trobi un representant i que de moment ja han convocat assaig pel proper divendres 20 de gener, de 20.30h a 23h al gimnàs de l'escola Pere Vila.

Anima't a venir i #PujaAmbLaVermella o #TocaAmbLaVermella i ens veiem divendres per començar a treballar i poder aconseguir grans fites aquesta temporada!

falcons IMG 20170114 192513

En els 13 anys d'història que portem, el passat 20 de novembre vam anar a Les Garrigues per primera vegada. El motiu va ser per actuar-hi per la Festa Major d'hivern del municipi.

L'exhibició falconera va començar a les 12.30h a la plaça de les Pobles, sota un sol imponent, amb l'entrada a plaça de la colla. En aquesta ocasió la vam fer amb dos pilars de 3 i un pilar de 2 caminats seguits de l'escala caminada.

Un cop situats al mig de la plaça vam començar, com de costum, amb la Serra, que aquesta vegada va ser amb 4 puntes i dos pilars de 3 al mig. Les figures següents van ser la pira 5x4 amb bastants canvis de posició; els lleons que no acostumem a fer però que hem portat a plaça en les 2 últimes actuacions; l'avet de 8, dos vols de 4 i 2 vols de 2 simultanis; la primera pira 4x4 aixecada per sota de la nostra vida; tres planxes i un ventilador, alhora; l'escala de 7; i per acabar, un nou pilar de 4 aixecat per sota, net i girat.

30786758680 ae658b6322 z 31040116701 276613509f z 31154627465 85d17153ac z

Per veure totes les fotos de l'actuació entreu al següent enllaç que us portarà a l'album del nostre Flickr: https://www.flickr.com/photos/falconsdebarcelona/albums/72157675282152992

Un any més, hem tornat a participar a la Festa Major del Clot - Camp de l'Arpa acompanyats per la Moixiganga de Barcelona, el Ball de Bastons del Clot i els Bastoners Banyerencs.

Diumenge 13 de novembre, les colles participants ens vam reunir a les 9.30h, sota un cel ennuvolat, a la plaça del Mercat per començar a les 10h les actuacions de presentació i la cercavila que ens portaria fins la plaça Valentí Almirall si no plovia.

Per començar vam fer una figura que no acostumem a portar a les nostres actuacions: els Lleons, que consta de 2 parts i la qual requereix força resistència. Durant la cercavila vam fer un total de quatre pilars de 3 i quatre pilars de 2 caminats i vam fer una aturada perquè cada colla lluís davant l'antic local dels Castellers de Barcelona. En aquesta ocasió vam aprofitar per portar la nostra primera Pira aixecada per sota, que va ser 4x3; però esperem poder fer-la ben aviat 5x4 com els Falcons de Vilanova que són els pioners en fer aquesta figura aixecada per sota. Després de la pira vam fer un paó amb dos ventalls. Les quals també són figures que no acostumem a fer a les nostres exhibicions.

En arribar a la plaça Valentí Almirall vam seguir l'ordre de cercavila i ens va tocar actuar els últims precedint la diada castellera. En el moment d'entrar a plaça ho vam fer amb quatre pilars de 2 caminats seguits de l'escala caminada. Un cop situats al mig de la plaça vam portar un total de 8 figures:

· Serra de 6 puntes i dos pilars de 3 al mig  · Dos vols de 4 i dos vols de 2
 · Pira 5x4  · Tres planxes
 · Una piràmide  de 4 i tres piràmides de 3  · Escala de 7
 · Avet de 8  · Pilar de 4 aixecat per sota, net i girat

30886222291 43981461b4 z30886218901 e2ae8eb2b9 z

30857912132 43136f6c29 z

Per veure totes les fotos de la jornada clica al següent enllaç i veuràs les fotos fetes per en Jordi Farrera: https://www.flickr.com/photos/falconsdebarcelona/albums/72157665088352289

Amb aquestes figures ens acomiadem de la temporada a la nostra ciutat, ja que diumenge 20 de novembre a les 12.30h farem l'última actuació de l'any per la Festa Major d'hivern de La Pobla de Cérvoles (Les Garrigues).

Aquest diumenge 20 de novembre ens desplacem fins a la comarca de Les Garrigues per participar per primera vegada en la Festa Major d'hivern de La Pobla de Cérvoles.

Aquesta serà l'última oportunitat que tindreu per veure'ns actuar; així doncs, la gent curiosa que vulgui venir a veure'ns podrà gaudir de les últimes figures que farem aquest any en un municipi de 261 habitants, situat al peu de la Serra de la Llena i amb molt d'encant com els seus carrers que segueixen empedrats.

L'actuació es farà a la plaça de les Pobles a les 12.30h, posteriorment a la missa que es farà a les 10h. El mateix diumenge a les 14h també es farà un dinar popular on s'ha de comprar tiquet amb antelació.

A la foto veureu més informació.15032319 1174982609247857 1078378987397367983 n

El darrer diumenge d’octubre es celebra la Diada de la Colla dels Falcons de Barcelona. Cada any donem el millor de nosaltres i l’edició d’enguany ha estat, sense cap mena de dubte, la millor de totes.

En aquesta ocasió ens acompanyaven els Falcons de Malla, els Trini Grallaos, la Colla Sardanista Mare Nostrum i la Colla Gegantera del Casc Antic de Barcelona.

Vam començar la Diada amb les matinades on els nostres grallers, acompanyats per altres de diverses colles, van fer sonar les gralles i els tabals pels carrers del voltant de la nostra seu social. En acabar, vam convidar a esmorzar a tots els assistents a la Plaça de les Beates.

Un cop recuperades les energies, vam iniciar una cercavila des de la plaça Ramon Berenguer fins al Passeig del Born. Durant aquest cercavila vam dur a terme les següents figures:

-       Dos avets de 7

-       Un ventall de 3 acompanyat per dos ventalls de 2

-       Dues quadrigues i dues quadrigues coronades

-       Vuit vols de 3

-       Una escala de 8 conjunta amb els Falcons de Malla (Davant de l'ajuntament on ens vam fer la foto de familia)

-       Dues pires 5-4 flanquejades per una pira 3-2

-       Una doble escala de 7 amb un pilar de 3 al mig

-       Una escala caminada, constituïda per la Canalla de la Colla.

30161312104 a5526cfca6 z

En arribar al Born, totes les colles convidades van fer una petita exhibició del seu saber fer. Els darrers en actuar vam ser els amfitrions, on vam donar el millor de tot nosaltres, per aconseguir una jornada increïble:

-       Serra de 8 puntes i tres pilars de 3 al mig

-       Avet de 9 (el primer de tota la història falconera)

30795236245 4b1622685d z

-       Quatre planxes amb dos ventiladors.

-       Una pira 5-5 acompanyada per dues pires 3-2

-       Tres piràmides de 4

-       Un vol de 5 flanquejat per dos vols de 4  i dos vols de 2.

-       Una escala de 9

-       Dos pilars de 4 simultanis, aixecats per sota, nets i girats (primera vegada que aconseguíem aixecar-ne dos i girar-los alhora).

30158896213 3bb6cba7f0 z

Una gran actuació es mereixia una gran celebració i, aquesta, va tenir lloc a l’escola Pere Vila, on vam recuperar forces i vam celebrar aquesta fita.

Visca els Falcons de Barcelona!!!

El diumenge 23 d'octubre vam desplaçar-nos fins a la capital del Garraf perquè vam ser convidats a la Diada dels Falcons de Vilanova i la Geltrú.

Després de convidar-nos a una exquisita paella per dinar vam dirigir-nos cap a la plaça de les Neus on ens vam fer una foto de germanor abans de començar la cercavila i dirigir-nos cap a la plaça de la Vila, on faríem les actuacions de lluïment.

Durant el recorregut per la rambla, encapçalat pels amfitrions, vam oferir al públic present les següents figures:
- 2 avets de 7
- 2 pilars de 3 i 2 pilars de 2 caminats
- 2 quadrigues
- 3 planxes amb 1 ventilador
- 2 pires 4x3
- 4 vols de 3 i 1 vol de 2
I una escala caminada amb 2 pilars de 3 i 1 pilar de 2 caminats per entrar a la plaça de la Vila.

Arribats a la fi de la cercavila vam començar la nostra actuació sobre l'escenari portant el següent repertori i demostrar-nos que començàvem a estar preparades i pensar en la nostra diada que se celebraria la setmana següent:
- Serra de 6 puntes i 2 pilars de 3
- Pira 5x5
- 2 piràmides de 4 i 1 piràmide de 3
- Vol de 5 amb 2 vols de 3
- 3 planxes amb 1 ventilador
- Escala de 8
- Pilar de 4 aixecat per sota net i girat

La jornada la vam acabar fent 2 pires 4x3 amb pilar de 3 al mig simultànies com a figura de germanor.

14567476 1252159888159322 1171776178039704389 o 14753459 1252159691492675 8487995242522501632 o 14712819 1252160041492640 1066123854254339865 o

14612474 1252159771492667 3352032212421689357 o 14589794 1252159941492650 141599003036454390 o

El dijous 13 d'octubre es va presentar el videoclip en el qual vam participar com a figurants sota les ordres de Jordi Cussó. Després d'haver col·laborat a l'obra de teatre "Tata Mala" d'Enric Montefusco, va esdevenir la 2a col·laboració amb l'artista.

Aquesta vegada va ser, com dèiem abans, per fer de figurants en la grabació d'un videoclip. Vam tenir l'honor de grabar el videoclip de la cançó"Todo Para Todos" amb la qual presenta el seu nou disc "Meridiana".

El podeu veure en el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=hTO4NBg9Y4E

IMG 20161014 181622

Un any més hem tornat a actuar per la Festa Major de Les Corts. Aquesta vegada, va ser l'Associació de Veïns Sant Ramón els qui ens van tornar a convidar i van acollir amb gran caliu en un dia gris com al dia anterior a La Barceloneta.

El diumenge 9 d'octubre, tot i actuar a la nostra ciutat, aquesta actuació va estar marcada per manca d'efectius. Tot i així, vam oferir al públic present, i que arribava a la seixantena de persones, el millor que vam poder oferir portant figures com la figuereta o la tripira amb pilar al mig, que no acostumem fer actualment.

Les figures que hi vam dur van ser les següents:

- Serra de 5 puntes
- Torreta
- 2 planxes
- 1 vol de 4 amb 2 vols de 3
- Pira 4x4
- Avet de 7
- Tripira 4x4 amb pilar de 3 al mig, obert i girat
- Escala de 6

14633459 1236460966395881 8820674075644983043 o               14615835 1236461786395799 3862768218087632077 o               14590106 1236461963062448 865650891995225844 o